Tuesday 2 July 2013

ULAT BUKU BULAN PSS

Julai merupakan Bulan Membaca, oleh itu, PSS SK Bandar Pusat tidak mahu ketinggalan menyertai program diadakan dengan mengadakan BULAN PSS bermula 8 Julai hingga sebelum cuti persekolahan Ogos 2013 ini.

Program pertama yang akan berterusan ialah MENCARI ULAT BUKU PSS 2013. Pelaksanaan program ini akan dilakukan melalui mengenalpasti murid yang tekun membaca dalam kawasan sekolah pada waktu senggang/ rehat yang ditemui oleh guru-guru tertentu. Murid berkenaan akan diberi stiker untuk dilengkapkan  maklumat ringkas murid seperti nama dan kelas dan dilekatkan ke atas badan ulat (abdomen) yang disusun mengikut hari , seterusnya dipamerkan dan pemilihan raja ulat, ratu ulat, ibu ulat, bapa ulat, anak-anak ulat buku akan dipilih pada penghujung Program Bulan PSS 2013.

Diharapkan program ini akan membuatkan murid akan lebih gemar membaca dan dapat menggunakan masa terluang selain membaca juga untuk melengkapkan rekod NILAM dan sudah pasti menggunakan kesempatan Bulan Ramadan dengan membaca kerana murid pasti tidak akan ke kantin sebaliknya akan ke perpustakaan, pondok NILAM, taman NILAM dan Laman-laman NILAM sekitar SK Bandar Pusat.

No comments:

Post a Comment